Певно кожна жінка, яка регулярно користується та купляє парфуми помічала, що вони мають відмінність в ціні та стійкості. Багато хто пов’язує такі явища з брендом чи оригінальністю аромату. Загалом, сенс в цьому є, але більшу роль грає тип продукту. Ми не завжди придивляємося, що написано на упаковці, а виробляються запашні композиції по різним рецептурам та формулам. І саме від цього залежить і ціна, і стійкість на тілі. Розберемося детальніше.
Різновиди аромакомпозицій
Виготовляються всі аромати, які сьогодні можна купити – з запашних олій, екстрактів та спирту. І в залежності від типу продукту, співвідношення цих складових відрізняється. Через це і концентрація в кінцевому продукті теж різна, що, в свою чергу, впливає на його стійкість аромату. Всього виділяють 4 основних різновиди парфумерної продукції:
- духи;
- туалетна вода;
- парфумована вода;
- одеколон.
В кожній з них відрізняється концентрація ароматичних речовин. Тому збираючись купити жіночі парфуми варто розібратися у відмінностях різних продуктів. Це доможе зрозуміти різницю в ціні та тривалість на тілі.
Духи: характерні особливості
Це найбільш ароматний різновид композицій. В духах найвища концентрація олій та екстрактів рослин – до 30%. Розбавляються вони чистим водним спиртом 90%. Позначаються духи на упаковці словами extrait, perfume чи parfum.
Завдяки високій концентрації ароматичної композиції, тримаються духи на шкірі та волоссі до 72 годин. А на одязі – взагалі до прання. Але варто зазначити, що на делікатних тканинах вони можуть залишати плями.
Крім стійкості, духи, зазвичай, це ще і найбільш дорогий елітний продукт. «Носять» їх зазвичай у особливих випадках та ввечері. Продаються вони в невеличких флаконах – 7,14 та 15 мл.
Туалетна вода: як упізнати
Такий продукт зазвичай позначається, як eau de toilette. Тож коли бачите такий надпис, то майте на увазі, що перед вами туалетна вода. Це парфумерна композиція з невеликою концентрацією олій та екстрактів. Їх доля може становити від 6 до 12%. Така невелика концентрація робить туалетні води більш легкими, прозорими. Тримаються вони до 8 годин, але частіше 3-4. Цього досить на робочий день і щоб не набриднути оточуючим.
Зазвичай «носять» туалетні води саме вдень. Вартість їх порівняно з духами нижча.
Парфумерна вода
Не плутати з туалетною. У парфумерних концентрація ароматичних речовин більша і складає до 15-20% від загального об’єму. Це, по суті, другий продукт після духів по стійкості запаху. Тримається він на тілі до 28 годин, а на одязі до 40.
В порівнянні з духами, парфумерна воді дешевша, але вона дорожча ніж туалетна, оскільки більш насичена. Позначається як parfum de toilette чи au de parfum, іноді зустрічається назва «туалетні духи».
Одеколон: характерні властивості
Eau de cologne найменш стійкий вид парфумерії. В більшості випадків – це чоловічі продукти, які використовуються і як парфум, і як засіб для дезинфекції після бриття.
В складі одеколону ароматичні композиції складають всього до 3% від загального об’єму, а розбавлені спиртом 70%. Тримається він на шкірі до 3 годин. На одяг краще не наносити, щоб уникнути плям.
Як правильно «носити» парфуми
Ми вже розібралися, що стійкість аромату залежить від концентрації ароматичних речовин в складі продукту. Проте на це впливає також і те, куди вони нанесені.
Здебільшого ми звикли «пшикати» на волосся та одяг, аби аромат тримався. Але розпиляти туалетну чи парфумерну воду на тканину краще не треба. Олії та спирт в складі цих продуктів можуть псувати тканину, залишати на ній сліди. Це правило стосується буквально кожного парфумерного продукту, незалежно від типу.
Щоб не пошкодити одяг та забезпечити тривалу стійкість аромату, наносити краще за все на волосся та «теплі» місця – складки на тілі. Це можуть бути: шия, лікті, зап’ястя і навіть підколінні впадини. До речі, багато експертів рекомендують наносити парфум на місця пульсу. Так він буде розкриватися більш динамічно.